Thursday, March 17, 2011

Gelaran sesuai untuk makhluk2 ni???

Aku dok kat kawasan jin bertendang.  Nun dekat ulu2 nak pi ke arah Utara sinun.  Dok apartment yang tak sediakan parking.  Sapa cepat, dia dapat konsepnya.

Sejak aku pakai kereta nih, masalah utama yang aku hadapi ialah PARKING. Dedolu time bawak motor, risau dengan Cik Ti yang stim gila gigit wayar motor. Haih!!!

Berbalik citer pasal parking.  Kalau la aku balik lewat sikit, alamatnya, nun kat ujung2 donia la tempat parking aku (itu pon kalo bernasib baik).  Kalau tak bernasib baik, hah, sila gi parking keta di tepi jalan, di luar jalan sana. Jangan banyak bunyi. Isk!!!

Tapi alhamdulillah, so far aku senantiasa bernasib baik lagi la. Manjang ada parking untuk aku (walaupun di hujung donia sana). Hahahaha....
Ni kisah balik keje petang semalam.  Tengok2 jek, dah ada kotak parking yang dicat baru.  Dulu kotak parking menegak, kini dah menyenget. Satu pembaharuan! Bagus!!!

Tapi yang tak bagusnya, ada makhluk2 mengong yang tak reti nak parking dengan betul.  Sungguh takde kesedaran sivik btoi laa... Tak percaya? Meh tengok gambo di bawah!

Nampak tak? Nampak tak?? Nampak tak betapa bebainya makhluk tuan empunya kereta kuning tersebut?  Tak baper clear?? Ok, meh tengok gambo bawah nih plak!
Nampak?!?!?  Dah sah2 kotak parking tu ko kena masuk keta secara menyenget, tapi makhluk tu amek jalan mudah, parking secara menegak sehingga memakan ruang di lot sebelah.  Mangkok kan?? Aku yang tengok pon rasa bebai gak!! Rasa seperti genderang mau perang jek!! Apa kejadahnya parking cenggitu!! Sangat selfish hoccay!!!! Huh!!!

Masa nak naik ke umah, aku dok membebel2 sesoang diri, marahkan pemilik berkereta kuning tu, sekaligus bebelan tu terkena tempias kat pihak management gak.  Apsal la gatai pi tukau lot parking kayak gitu?!?! Dah la penghuni2 area umah aku nih bengap2 (excluding me hoccay). Menyusahkan orang jek!!!

Sambey dok membebel, sambey dok pandang lot2 parking di bawah. Hah...Ada lagi sebiji keta mengong! Eh, keta tak mengong, tapi drebarnye yang bebal!!!  Tengok la gambo di atas.

Ko nak elak rumput di lot tersebut, (tetiba ada ala2 pasu rumput di situ, kelakar kan?), ko sanggup makan space lot sebelah!!! Sanggup kan?? Sampai ati sangat kan??? Ko pikir diri ko senang jek, ko tak pikir kesusahan orang lain yang balik keje penat2 kang, tawaf berkali2 nak cari parking. Haih!!!

Sungguh la aku tak paham peel2 maknosia yang sangat selfish dan fikirkan kesenangan diri sendiri jek nih!!!

Apa patut aku bagi gelaran untuk makhluk2 cenggini ek?? Huhuhuhu...

7 orang dah bebel:

Love You Miss You 17/3/11  

Gelaran sesuai utk depa nie "Driver Tsunami"....

Sekian :)

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) 17/3/11  

itulah masalahnya bila terlalu banyak kereta dan driver. sama gak macam masalah trafik jem. kadang2 masalah yang timbul kecik je senang nak setel. tapi dek kerana nila setitik, abes rosak satu belanga.

tapi dok cakap2 org pun,aku pun kadang selalu gak buat. ahhahaha. :P

lupekanje 17/3/11  

keter yg kedua tu bukan ke nak booking utk keter bini atau laki dia? Kalu kat tempat acik, yg tu salu jadik...mmg bebetul selfish...
ingat mak ayah dia yg beli parking lot tu... mang rasa nak boom je keter yg camtu.

dekboy 18/3/11  

wah wat parking menyenget eh..bagus..banyak kete leh masuk...hahah

org mcm tu elok calar kan je kete dia..nak ckp bodoh memang dah bodoh dah pun...sabar je lah

tipahvogue 18/3/11  

kin, hahaha...stujuk laaaa....

akeji, aku ban ko kanggggggggggg!! dah dah, jgn nak wat pangai gitu dah! sian org len sama!!!

owh ye ke cik?? boleh jadi jugak la tu kot!! tolong park utk bini eh! haih!! saket ati btoi laaa....

kak eiza, hahahaha..giler ganeh!! tak branik arh..ngilu gigi! wakakakaka

sindiketsulit 19/3/11  

ok le tu,
yang kereta kuning tu. maknanya tuan kerata itu seorang yang tegas. walaupun line tu dah menyenget dia tetap dgn pendirian dia nak parking menegak jugak. nih spesis orang yang sentiasa nak menegakkan keadilan walaupunn..

yang keter hitam tu pulak.
dia feeling2 bawak Alphard.
Alphard kan panjang, so dia tak boleh la nak park kebelakang sikit untuk mengelak pasu bunga kat depan tu. takot bontot keta dia terkeluar dari petak.

bersangka baik.hahaha!
*tak kena ker aku kan? kalau kena kat aku, aku parking gak cecelah tu, biar nak bukak pintu pun tak boleh. padan muka aku. eh?

tipahvogue 20/3/11  

hahahaha....boleh jadik jugak la wos!! dewang berlagak tak bertempat!!

ikutkan ati ku yg tega nih, mmg nak jek aku mencelah gak!!! tapi memandangkan keta aku masih berplate WUV...makanya, ku pendam saja hasrat ku ittew... iskkkkk

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP