Thursday, July 14, 2011

Mee udang banjir


Mesti ramai yang dah tahu, kalo pergi ke Taiping, tak sah kalau tak gi Kuala Sepetang, pekena mee udang banjir.

Bebaru ni aku gi makan mee udang banjir, temankan Kak Eiza. Tingin bonar dia nak merasa mee udang kat situ.

On da way nak gi ke Kuala Sepetang, sempat la google, kedai mana yang terbaik.

Owh ye, sepanjang jalan di Kuala Sepetang tu, memang banyak kedai2 yang jual mee udang. Kena pandai pilih la.

Kitoang gi kedak Mak Jah Mee Udang Banjir. Boleh tahan gak sedap mee udang kat situ.

Ada 3 jenis udang yang boleh dipilih.

Udang belaan - semangkuk RM 7
Udang liar saiz kecil - semangkuk RM 10
Udang liar saiz besar - semangkuk RM 12

Kalo yang dalam gambo diatas tu, aku amek yang rega RM10, ada 7 ketul udang semuanya. Puas betul makan!!

So, kalau gi Taiping, jangan lupa singgah Kuala Sepetang yek!
Published with Blogger-droid v1.7.2

5 orang dah bebel:

rosdiana 14/7/11  

aku sendiri pun tak pernah sampai lagi.

cemana?

Tijah 14/7/11  

kan? jahhhhhh jugak yg terbaik. hiks

AdanyaKauUntukku 15/7/11  

udang melingko lingko ok
tertelan air liur tgkkkkk

MamaLeeya 15/7/11  

huwaaaa..mama pi awal bulan 6 ari tu..kmpunan nk mkn mee udang..huwaaaaaaa.....

tipahvogue 15/7/11  

Wos, nanti kita gi sengsama yek?

Erkkk... Tij, aci kira gitu gak eh? Hahahaha

ila, isinye sangat halus dan manis hoccay!!

Ma, x gi mkn ke? Rugi2!!

About This Blog

Follow by Email

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP