Tuesday, February 22, 2011

Air Asia oh Air Asia!!!

Hah, teruja tak bila tengok offer dari AA nih??? Dulu2 buat free seating, ni ari dia up RM5 plak. Tapi still consider murah la kan??

Aku sangat teruja ok!!! Dan setiap kali tu jugak la keterujaan aku tu tak sampai ke klimaks. Nih nak citer pengalaman aku bila nak buat tempahan setiap kali AA buat promosi gini.

Bukak je website AA, gigih search setiap date untuk dapatkan seat yang murah. Bila dah dapat, gigih plak key in nama kawan2 yang nak join jugak. Renyah dan memualkan ok tiap kali nak key in semua tu!!! Tapi takpe, demi nak gi jenjalan, aku tetap GIGIH ok!

Bila dah taip info dan details semua bagai, tup2 bila tekan button NEXT, tetiba kuar ERROR!!! HORROR ok!!!

Tapi takpe, macam aku cakap tadi, untuk gi jenjalan punya pasal, aku gigih isi details lagi sekali. Dan alhamdulillah, kali nih dah lepas untuk step yang seterusnya. Yeay!

Taip bla bla bla pilih menu makan bagai delete insurans sumer, tibalah part nak buat payment. Sangat berdebar2 bila ada transaksi yang melibatkan duit ni taw!!! Dah sah2 aku tak pakai kad kredit, makanya, setiap kali nak booking tiket, aku buat muka tembok, pinjam kad kredit kawan2. Selalu yang jadi mangsa aku masa dulu2 ialah Abg Farid atau Abg Hanif (dedua abg ipar aku ok), Kak Gee ataupun Kak Lin. Hahaha...Mujur diorang percayakan aku! :p

Pernah terjadi satu insiden, dah taip detail payment kad kredit bagai, bila tekan button SUBMIT, tetiba kuar ERROR! Huih, dan dan tu jugak aku rasa nak hempuk pc depan mata. Terus jadi gelabah biawak. Transaksi tadi sukses ke idak, dah kena charge ke belum, tiket dah berjaya dibooking ke idak nih? Kompiyus dan keriru amettttttttttt!!!!

Terus aku tipon AA Call Centre. Tapi koang sendiri mau ingat la, time2 promosi gini, line manjang engage. Samada operater saja engagekan line, atau memang ramai yang tipon. Wallahualam.

Aku memang panik giler time tu. Nak nangis ada, nak bunuh diri pon ada gak. Beribu2 RM hoccay transaksi yang dibuat time tu. Aku ni semekin (kredit kad pon tak pakai, semekin la tu kan??) Mana aku nak cekau duit nak ganti balik??? Huhuhu....

Tapi 2-3 ari berikutnya, bila aku call AA Call Centre dan tanya pasal hal tersebut, mujur la dewang bitaw yang transaksi aku tak berjaya. Phewwwwwwwwww.....Lega ati den! :D

Lepas daripada insiden tersebut, aku memang tak berani dah nak booking tiket AA nih. Ngeri!! Aku nih cepat gelabah. Hahaha....

Korang pernah ada pengalaman horror macam aku nih tak? Tapi korang cool kan??? Mesti tak panik dan gelabah macam aku ni. Hahahaha....

Dipendekkan ceritera, untuk promosi di atas tu, dapat lagi satu tiket untuk gi merayau! Yahoooooooooo!!! Tak sabonyeeeeeeeeeeeeeeeee.....

2 orang dah bebel:

EraNaZeErA.. 24/2/11  

ya ya ya... aku udah merasainya smlm.. gila tensionnnnn... isi2 punya byk..skali nak send error... coi sungguh dah aku lagi kecut bila dah isi no kad kredit bagai.... huhhh.. sungguh menguji kesabaran... tp nak gi jejalan abis duit punya pasal..sanggup walaupun hati panas membara...hehee

tipahvogue 3/3/11  

hahahaha....pasnih dah terer kan? leh booking pi london plak! ngeee

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP