Tuesday, March 8, 2011

Aku wanita biasa....

Happy Woman's Day!!!!

Ye, ni ari adalah Hari Wanita Sedunia yang ke 100 tahun!! Perghhhh!!! Cayalah!!! Hari Lelaki ado?!?! Nan hadooooooo... Sila jangan jeles! Ahaksss...

Sempena Hari Wanita, ni ari aku nak cerita pengalaman hidup aku bersama wanita2 hebat yang berada disekeliling aku.

Of course, wanita pertama yang menjadi idola, sanjungan dan penghormatan yang paling tertinggi adalah kepada E.M.A.K.  Semua orang gitu, tak terkecuali aku.  Aku sayang mak melebihi segala yang ada didunia ini.  Banyak pengorbanan yang telah mak lakukan sepanjang membesarkan aku.

Ye, aku sedar, aku memang anak yang sedari kecil dah menyusahkan mak abah.  Aku pengidap asthma sejak berumur 2 tahun lagi.  Asyik la keluar masuk hospital. Bila batuk, mak urutkan belakang, bila muntah, mak tolong lapkan, bila pening, mak tolong picitkan kepala.  Pendek kata, sampai ke besar nih pon, masih mengharapkan 'tangan ajaib' mak untuk buat semua tu pada aku.

Paling takkan aku lupakan, bila mana aku sedang menduduki peperiksaan PMR, asthma datang secara tiba2.  Nak MC, mana boleh! Last minute sangat.  Makanya, mak terpaksa bawak aku gi sekolah. Kayuh basikal hoccay (kami bukan orang kaya, titik!)  Aku yang membonceng kat belakang, sambey dok batuk2, dok seksa tarik nafas, sambey dok nanges. 

Nanges sebab gabra nak pi exam satu hal, nanges sebab saket satu hal. Tapi nanges sebab sedey mak terpaksa kayuh basikal bawak aku gi sekolah tu yang tak leh menahan sangat tu. Giler tak sedih!! Kalau ko takde perasaan sedih lagi, tatawu la kan?

Sesampai kat sekolah, dewan peperiksaan aku rupanya ditingkat 3.  Huih!! Mau putus nyawa dibuatnya kalo nak suruh aku panjat tingkat 3. Dah tu, takkan nak suruh mak dukung aku plak kan?  Malu la aku kat kawan2 semua. Jatuh la saham kang! Tak sanggup! (sempat lagi tu) Hahaha...

Mak jugak la yang bersusah-payah gi Pejabat Guru, mintak belas ihsan supaya aku dapat jawab soalan di bilik bawah jek.  Mujur jugak guru2 kat Sek. Men. Kamunting sangat memahami situasi aku.  Jadinya, aku jawab soalan2 PMR (paper BI, Geografi dan Sejarah) di lab sains aja deh, bertemankan seorang guru yang mengawasi aku. 

Korang leh imejin tak orang asthma amek exam cane??  Bising hoccay!!! Bising dengan bunyi batuk, bunyi wheezing yang keluar dari dada, dan bunyi srott sreett selsema yang merimaskan!! Haih!!!  Ikutkan ati, tak kuasa dah la aku nak jawab exam tu. Tak larat dowh!!! Tapi bila teringat pengorbanan mak, penat lelah mak, aku gagahkan jugak jawab sumer paper2 tu. 

Result??? Jangan tanya.  Tak kantoi tapi tak memberangsangkan. Boleh la.... Asalkan mak tak marah aku dengan result gitu.  Mak sangat memahami! Terima kasih mak!!!

Err... Ekceli nak citer pasal wanita2 hebat yang lain yang ada disekeliling aku lagi. Tapi tetiba rasa macam malas pulak nak menaip, boleh?

So, entry nih aku buat khas untuk mak jek la.  Yang lelain tu, kendian2 pon takpe!  Ngeee....

Dasar P.E.M.A.L.A.S!

10 orang dah bebel:

MY HEART 8/3/11  

Selamat hari wanita tipah...

aku tau ko makin gojes dihari wanita ini ^_^

tipahvogue 8/3/11  

hahahaha...

Selamat Hari Wanita utk ko jugek!!!

gojes tak gojes sangat la. aku tgh salin kulit nih! wargh kah kah kah

dekboy 9/3/11  

sedih lak baca entry ni..sob99x..

tapi betul la kan..pengorbanan ibu tu takde nilainya...

tipahvogue 9/3/11  

tu la kak...nak balas pon, belum tentu mampu..huhuhu

Anonymous 10/3/11  

tipahhh saya datang nak melawat rmh tipah ehehe... sedih saya bila baca entry nih..terus teringat mak saja juga...huuuu...

tipahvogue 10/3/11  

erk...sedey ke leeyo?!?! alaa..jgn gitu bah....mau hepi2 jek ek?!?!?

welkam welkam.

nanti tipah jamu pulut kuning ek?

Izan 13/3/11  

tetiba aku touching sorang2 baca entry ko weh. huhuhuhuhuh....

apa2 pun happy belated woman's day.... =)

tipahvogue 13/3/11  

erk...apo lak sumer sedey baca entry nih ek?? hahahaha...ades!!!

neway, hepi belated woman's day kt ko gak! hehehehe

Izan 13/3/11  

tu la ko jgn tak tau aku ni ratu ayaq mata... skit2 nangis. hati sensitip...hahahahaha

tipahvogue 14/3/11  

boleh geng dgn aku la kalo gitu! ahakssssssssssss

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP