Friday, March 11, 2011

Dasar lady driver btoi la!

Insiden 1
Time tu aku tengah melilau2 cari parking kat sekeliling umah aku waktu pulang dari opis (dah malam, lewat balik keje - kengkunun pekerja cemerlang). Setelah penat tawaf pusing kali ke 5, tup-tup ada plak keta yang baru masuk, menonong2 menuju ke arah aku. Eh, jalan one way hoccay. Terus aku pasang lampu tinggi. Dia pun bagi lampu tinggi jugek kat aku! Cis. Melawan tu! Aku picit honk pepanjang. Dia pon nak picit honk jugek!! Haih! Tak boleh jadik nih.

Aku turunkan tingkap, hulur kepala ke luar, dengan harapan dia pun buat perkara yang sama. And yes, dia ikut. Terjengoi jek pala dia kat luar tingkap, terus terpacoi dari molot - "Patot bengap, pompuan rupanya" (hahaha..macam la aku nih bukan pompuan, kan?)

Terus aku jerit kekuat - "One way la woi! Undur laaaaaaaaa...." Kebetulan ada soang pakcik lalu kat tepi aku, dia pon tolong cakap kat pompuan mangkuk tu, situ jalan one way, kena undur balik la. Terus tersengih2 pompuan tu, terhegeh2 nak reverse plak satu hal. Haih!! Tensen btoi aku!!!

Insiden 2
Ni kisah time aku merempit di tengah2 hiway Jalan Kuching.  Banyak insiden yang buatkan darah aku menyirappppppppppppp jek taw!!

Ada satu ari tu, tengah dok syiok2 merempit follow motor depan (motor pon jem hoccay, tak leh rempit lelaju), tetibaaaaaaaaaaaa jek ada keta mai himpit aku.  Hekss btoi laa! Bila aku toleh, reruponye pompuan yg drive. Sambey drive sambey tangan dok taip sms, mata pon dok pandang hp! (err..aku pon slalu wat jugek nih, tapi tadek la sampai nyusahkan orang!) Ngek btoi laaaa... Aku picit honk pepanjang, sambey wat isyarat tangan tunjuk jari telunjuk - awas ko! (bukan jari tengah taw, ahkak wanita supan yg tak suka mencarut hoccay *tolong percaya*).

Kes lain yang selaaaaaaaaaallllluuuuuuuuuuuuuuuu sangat aku 'kena' dengan lady driver nih bila dewang nak tukau lane. Time bagi signal tu, time tu jugak dewang nak tukau lane terus.  Buta ke hapa? Kot ye pon pandang la side mirror dulu, kekadang aku tengah nak lalu hoccay. Isk!!! Menciks!!!

Eh, tu takpe gak kalo dewang tingat nak bagi signal.  Kekadang tu langsung tak bagi signal, terus tukau lane jek.  Aku yang tengah syiok merempit nih kalut tekan brek sambey tangan picit honk. Bila aku lalu seblah dia, aku bawak slow seiring dengan dia, pandang jek dia, tapi dia purak2 pandang kat seat seblah yang kosong. Taw ko takut jugak eh???

Mujur la jugek aku nih pompuan. Dan mujur jugak aku pakai sipar.  Kalo aku pakai boot ke hapa ke, mau aku tendang pintu keto ko tu dah pompuan oit!!! Saket ati hoccay!!!  (bapak brutal jugek aku nih ghopernye)

Insiden 3
Berebut nak masuk lane! Heh! Nih insiden time aku drive plak.  Time tu aku tengah syiok layan lagu Sedetik Lebih (owh bang Nuar!), tengah drive kat lane paling kiri (giler slow bawak sebab nak layan lagu punya pasal...hahaha).

Tup tup ada jek keta yang dibawak secara laju (aku pasan keta dia laju sebab aku suka pandang side mirror), menonong potong keta aku sambey himpit nak masuk lane aku tu.  Giler amarah dibuatnya!!! Sikit jek lagi nak sondoi keta aku hoccay!!! Mangkok btoi!!! Kot ye pon nak mencelah, buat secara berhemah boleh tak? Bagi signal dulu ke, pas dah dapat mencelah, angkat la tangan ke.  Ini tak, buat muka bodoh sombong kemain lagik.  Mementang la ko bawak keta mahal, keta aku yang murahan nih ko pandang hina kan?? Sampai ati btoi laa... Isk!!!  Takpe2, skang nih aku lom kaya, tak mampu pakai keta mahai2. Tunggu la bila dah kaya (ntah bila tawon pon tatawu la), aku akan eksen berganda2 dari ko!! Huh!! (owh, nak eksen eh? Sebab tu Tuhan tak bagi ko kaya cik Tipah oit!!)

Ini kisah benar!
Aku akan ingat sampai mati!! Gegara soang pompuan tua yang tak berhati pewot, yang bawak keta menonong2 nak belok kiri tak bagi signal, terus langgar aku sampai berparut di kaki ku ini!!!  Dah la dok saket menahan luka dan kebas ditimpa motor, dia boleh plak kuar dari keta, marah2 aku??? Bunguk kan? Memang takde hati pewot langsung la.  Aku taw ko gelabah sebab langgar aku, tapi nak kaber kesalahan ko punya pasal, sebab tu ko jerit2 kat aku kan? Yang aku tengah dok saket nih, mang tak leh nak pikir secara normal, daripada aku lawan balik cakap2 bodoh dia tu, baek la aku layan saket kaki.  Takpe2... Aku pon dah cakap kat dia, "Ni ari ko lepas la, esok2 belum tentu lagi, Tuhan nampak apa yang jadi"....

Moral of the story:

Wahai wanita2 yang budiman semua, tolong la bawak keta lek lok ye. Jangan semborono sembarangan.  Tolong la sian sama kat penunggang2 motosikal.  Tolong la bagi signal dan tunggu beberapa minit seblom nak tukau lane.  Tolong la angkat tangan kalo ada orang yang sudi bagi laluan kat koang.  Tak salah kalo kita bertolak-ansur, kan???

*luahan hati si minah rempit yang dah lama terpendam*

6 orang dah bebel:

Azizan Zolkipli 11/3/11  

terus terang nak bgtau, selain dr ancaman anjing jalanan yg selalu suka mengejar peminat sukan berbasikal mcm Pakcik ni. 'lady driver' yg suka keluar simpang secara melulu turut menjadi satu ancaman ketika Pakcik di jalanraya. sabor ajelah huhuhu ...

tipahvogue 11/3/11  

hah kan?? tipah yg pompuan nih pon sangat saket ati dgn spisis lady driver yg terhapa nih!! ei eii eiii

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) 11/3/11  

"Sambey drive sambey tangan dok taip sms, mata pon dok pandang hp!"

ekk, aku pun selalu jugak wat camneh. tapi aku bukan pompuan!

tipahvogue 11/3/11  

aku pong sama jugek!! tapi tadek la bawak keta ke tepi ke tengah kannnnnnnnnnnnnnnnn? hehehehe *nak jugek beking diri tu*

Izan 13/3/11  

tu kat msia tipah, kat italy ni lg dasyat. bab tu aku sampe sekarang tak berani nak bawak kete huhuhuhu....

weh, da lama aku nak tanya ko sebenarnya tp tak berkesempatan. sorry la kalau soklan ni mengganggu ketenteraman ko. kalau ko tak mau jawab pun tak per aku tak kecik ati. =) cuma aku curious skit jer...
kenapa ko berhenti blogging sebelum ni? =)

tipahvogue 13/3/11  

izan, kat italy lagi dahsyat? wahh...ngeri lak aku! hahaaha....

aku benti blog psl soang hamba Allah tu la beb!! aku tukau nama blog (dah tak pakai tipahvogue utk url blog aku) pon sebab tanak dia baca perihal aku.

dan blog nih dikhususkan utk membebel2 jek, bukan utk citer pasal kehidupan seharian aku. hikssssss

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP