Sunday, March 13, 2011

Mengandam betoi2, bukan tipu2!

Aku memang suka mekap2 nih!! Baek mekap diri sendiri, ataupun mekap orang.  Sangat2 suka bila tengok orang santek!!!

Aku jugak slalu la mekap geng2 penari Puspanita bila ada show pa pe.  Mekap pentas, ko leh imejin tak tebal mana? Hehehe....

Tetiba Retna invite aku untuk mekap kazen dia bertunang.  BERTUNANG taw!!! Majlis beso tuuuuuuuuuu.... Haih!!

Memula aku cam gabra gak, try explain kat Ret yang aku mana biasa mekap majlis beso2 gitu.  Tapi menurut kata Ret, kazen dia nak mekap yang lite2 jek...tanak berat2 sangat.  Owh!! Lagik la mak gabra hoccay!!!

Macam aku cakap tadi la, aku slalu mekap geng2 tari Puspanita, mekap pentas koang sendiri pepaham jek la. Nak mekap lite2 nih, tak biasa noks!! Isk!


Dipendekkan citer, gini la hasilnya.  Masa pre-mekap tu ari, aku taruk eye-shadow karer pink/merah.  Tapi dihari kejadian, Zara mintak eye-shadow kaler coklat/emas. Kening tak berani nak usik. Hehehehe....

Nih lak kazen Ret dan Zara gak.  Saja suka2 nak try dimekapkan oleh aku. Heh, aku mang suka!! Pantang orang hulur muka, laju jek aku conteng! Ngeh ngeh ngeh...  Ateh nak mekap yang lite2 jek, sebab selesai majlis bertunang tu, dia nak pi kenduri tempat lain lak.

Gubra btoi weih diberi tanggungjawab untuk mekap orang untuk event yang beso gini.  Sungguh!! Aku bukan la terer mana pon.  Tak pernah belajar atau gi memana kelas mekap pon sebelum2 ni.  Cuma aku suka belek2 majalah dan tengok style2 mekap dalam majalah jek.  Pehtu aku aplikasikan kat diri aku sendiri. Hahaha....

Pa pe pon, toche la kat Retna, Zara dan Ateh sebab bagi aku peluang untuk mencungkil bakat terpendam aku yang tak seberapa nih.  Hikssss....

10 orang dah bebel:

lupekanje 13/3/11  

mang aihhh. Ni bulih buka kedai andam sendiri ni. ...bravo tipah...chaiyookkk...

tipahvogue 13/3/11  

erkkk...bukak kedai andam tu mang idaman tipah cik!! tapi tadek modal! meh jadi share partner tipah mau? hahahaha.. *tetiba kan*

Love You Miss You 13/3/11  

Bolehlah jadi make-up artis, touch-up utk cover event aku nanti..Muahahaha

tipahvogue 14/3/11  

kin, hahaha..bisa aja dehhhhhhh

Anonymous 14/3/11  

alah bisa tegal biasa tipahhh..mula2 gabra lama2 tutup mata pon bleh mekapkan org ehehe... chayo chayo

sindiketsulit 14/3/11  

aku nak bila hang mekap muka aku, teros nampak ada iras-iras afdlin shauki. boleh? mampu tak?

aku tengah minat gila dgn afdlin nih.

Love You Miss You 14/3/11  

Apa ker gila si ros tuh, tak agak2 nak rupa afdlin.

Rosyam nakmoh?

tipahvogue 14/3/11  

hahahaha...leeyo, kalo mekap tutup mata, alamatnya nanti pakai lipstik di dahi bah! ahaksssssss..

wos, nih mesti penangan tgk Mentor semalam nih kan? hahahaha...sila gemukkan diri hang tu dolu, then baru aku branik mekap hang ghoper afdlin! hahahaha..mau???

kin, dia tgh dalam musim hibernisasi tu! maafkan dia! hahahaha

sindiketsulit 15/3/11  

kin, rosyam takmo.
wangi sangat.
wakahakah!

tipahvogue 15/3/11  

hang pernah bau ka pon?

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP