Monday, March 14, 2011

Mimpi yang tak sudah....

1)  Pernah mimpi menda yang sama berulang2 kali?

2)  Pernah mimpi dalam mimpi?

3)  Pernah mimpi menangis, bila sedar pon dok menangis lagi?

4)  Pernah mimpi jadi dejavu, terulang di alam nyata?

Aku??

Semua yang tersebut di atas selalu terjadi kat diri aku nih.

1)  Aku selalu mimpi aku berada dalam sebuah rumah buruk.  Aku tinggal kat situ.  Hidup aku serba kekurangan, kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.  Naif btoi la... Selalu sangat amet dah mimpi cenggitu. Isk!!  Bila sedar dari mimpi, cepat2 la aku beristighfar dan bersyukur! Mujur la kehidupan aku tak seburuk mimpi berulang tu. Ngeri!

2)  Haaa..ni macam ala2 drama2 atau filem2 jek kan? Mimpi dalam mimpi.  Eh, aku pon pernah mengalami mimpi yang sama hoccay.  Aku mimpi antu!!! Giler takut btoi aku dalam mimpi tu.  Berpeluh2 aku lari, terjerit2 sampai ilang sora.  Pehtu terjaga.  Masa dalam terjaga tu pon, leh jumpa antu plak lagi.  Giler!!! Skali lagi aku lari, skali lagi aku terjerit terpekik.  Pastu terjaga! Heh, kompem mimpi! Penat la mimpi cenggini!!!

3)  Bab mimpi menangis nih, usah dikenang. Memacam mimpi boleh buat aku menangis.  Aku kan ratu airmata!! Sedangkan di alam nyata pon, aku rajin menangis, inikan plak di alam mimpi. Salah satu mimpi yang memang tak boleh tahan bila mimpi parents aku meninggal. Owh nooo!!! Sungguh sangat amat aku takut!! Takut bila bangun dari tido, mimpi tu jadi kenyataan. Isk!!! Pernah aku mimpi menanges teresak2, bila bangun pon, dok tersedu-sedan lagi dibuatnya.  Haih!! Kompem sedey btoi mimpi aku tu! Ahakssss....

4)  Mimpi bertukau jadi dejavu!! Selalu!!!!  Kekadang tengah dok bercakap2 tu, tetiba jek rasa lain macam.  Eh eh, macam pernah lalui jek sumer nih, tapi di mana ya? Hahahaha... Orang cakap, kekadang masa mimpi tu, roh kita dah advance gi lalui semua tu.  Kita nih jek yang terlambat skek. Ntah ye ntah tidak. Aku pon tatawu. Hiksss....

Semalam aku mimpi luar biasa sikit.  Mimpi yang tak pernah aku mimpi sebelum ni.  Mimpi apa tu???



Mimpi bergaduh dengan orang!

Hahahahaa...Giler!!! Tak pernah aku mimpi centu hoccay!!! Gado kaw2 punyo!!! Siap tarik rambut bagai.  Siap tempeleng sambey kuarkan dialog terhapa - "Nyah kau dari hidup aku!!!"  Hahahaha....

Yang paling tak menahan tu, siap men cubit2.  Bese la pompuan kalo gado kan??  Aku nih plak memang hantu cubit!! Sangat suka cubit! Hahahaha....

Aku terjaga dari mimpi bila aku rasa tangan aku saket.  Saket sangat!! Rupa-rupanya, aku dok cubit lengan aku sendiri, boleh?!?!  Apo punya mimpi pon tatawu la!! Over sungguh la aku nih, kan??? Hahahaha...

Mimpi gado2 tu besh btoi, tapi tak sanggup la nak saket2 sebab perbuatan sendiri. Penderaan fizikal namanya. Hahahaha....

Lagi aman rasanya kalo tido tak mimpi apa2, taw2 jek munyi jam kejut bangun pagi. Lega btoi!!! Tido yang sukses namo eh tu! Hiksss.....

Errr...Korang pernah mimpi dera badan korang sendiri dak??

5 orang dah bebel:

sindiketsulit 15/3/11  

bestnya!
dapat tarik2 rambut, cubit2 dalam mimpi pun jadikk laa.. tapi kalau dapat lempang ngam-ngam kat mulut tu lagi best.
lainkali sila masukkan scene tersebut yer.
kalau buat filem, sure box ofis mimpi hang tu!
kahkahh!!

EraNaZeErA.. 15/3/11  

mmg aman kalau tido tak mimpi terus.. tp takut... jaga2 dok di alam BARZAH...ha..camno tu...

tipahvogue 15/3/11  

wos, erkkk...mimpi pon boleh box office ek?? hahahaha... pa pe pon, aku tetap puas la beb!! walopon cuma di alam mimpi ja pon kan??? hahahahaha

errrr...angah, hang nih kannnnnnnnnnnnn????

Anonymous 16/3/11  

tipah sia berharap sangat tipah mimpi sia jadi kaya hahaha... manatau betul2 saya jadi kaya ngeh3...

tipahvogue 16/3/11  

leeyo, slalu mimpi akan jadi terbalik dari realiti...haaa..sanggup?!??!?

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP