Thursday, April 14, 2011

Kasih ku terbagi tiga....hoh???

Che Nan bz tengok tv sambey teman aku online
Sekarang Che nan dah tak leh memanja dengan aku lagi dah...  Kasih aku telah terbagi 3. Rabbit aku dah bertambah 2 ekor lagi.  Aku namakan Che Teh dan Che Tam.

Tetiap ari balik dari keje, aku akan jengah ke kandang rabbit dulu.  Lepaskan dewang bermain2 dalam umah, sementara aku nak bersihkan kandang2 dewang. Time aku nak tido, baru aku soh rabbit2 aku sumer masuk dalam kandang balik.  Tu la rutin keje aku kat umah tetiap ari. Hehehehe...

Nih Che Teh, aku syak dia nih betina (aci men syak2 ke?).  Che Teh nih macam lemah lembut skek, suka la mai menempel kat aku, kaco time aku online tenet. Hehehehe..

Cer tengok gambo tu! Aku ingat Che Teh sesaja jek dok gigit2 baju kelawaq aku.  Firasat aku mengatakan, dia gatal gigi (dah macam baby lak, gatal gusi bila gigi nak tumbuh, kan? Hahahahaha).  Aku bior jek la dia gigit sesuka ati.  Malas nak halau, kang Che Teh kecit ati plak. Ngeee....

Skali lepas Che Teh blah, gi main dengan Che Tam dan Che Nan, aku tertengok ujung baju kelawaq aku tadi.  Ni la hasilnya!!! Haih!!! Menatang punya binatang! Abeh rusak baju kelawaq aku!!!! Sebagai hukuman, terus aku sumbat ketiga2 rabbit tu awal2 ke dalam kandang!! Sumer tak leh bebas bermain kat luar!!! Padan muko!! Geram!

Bela rabbit nih pon satu cabaran gak la bagi aku.  Komitmen tu beb!!! Skang aku tak leh nak kuar umah berhari2.  Kuar sehari pon, ati aku dah dok teringat2 kat rabbit2 aku nih.  Kesian kalo makanan dah abeh, kebulur lak dewang nanti.

Tak pepasal skang nih aku sign up jadi member kat Pet Lovers Centre!!! Makanan rabbit mahal2 hoccay!! Vitamin dan rumput pon kena beli gak.  Kasik antibodi rabbit sihat.  Mahal dowh makanan2 eh sumer!!! Mujur ada 5% diskaun sebab jadi member. Tapi takat 5% jek, tak jadik mende laaaa... Isk!!!

Bila dicongak2 balik, rasanya makanan rabbit lagi mahal dari makanan2 aku!! Haiyaaaaaaaaaaaaaa....

5 orang dah bebel:

Emmymazli 14/4/11  

comel rabbit ko... aku dulu pun bela 4 ekor rabbit.. cam ko jugak la... tak bleh tinggal rumah berhari2.. takut lapor.. so aku terpaksa la tinggalkan kat kampung.. but dah 1 tahun lebih... lepas 1-1 mati ... sedih...

Etun Amin 14/4/11  

alamak best tgk org bela2 binatang nih..aku tak boleh sebab aku nih pengeli..lg ler kalau kucing datang kat aku..serta merta aku akan lari mcm kena jerkah ngan hantu..:)

imanamani 14/4/11  

tipah..aku dulu bela sekor..udah mati di kerjakan budak2 nakal.. pasai letak kat luar... sampai la ni tak moh bela lagi dah..serik.. bila mati tu jadi sedih...

aza ni 14/4/11  

salam tipah
ijalan ke arah jutawan, kalau takpun hartawam...ternak secara komersial...

boleh buat pet, buat burger

tipahvogue 14/4/11  

emmy, alahai, sedey dowh kalo mati!!! rabbit aku, Che Nin pon dah mati dah tu ari!! bengkak2 biji mato aku dok nanges taw! huhuhuhu...

etun, hahahaha...tu la kan? lain orang lain sensitivitinya. tapi besh la weih bela rabbit nih...tak busuk sangat laaa...ahaksss

imanamani, tu la kan? kompem giler sedey kalo mati! haih!!! tapi tu sumer kan dah lumrah kehidupan, setiap yg hidup pasti akan mati. huhuhuhu....tu ari ikan aku mati pon aku melalak! hahahaha

uncle azani, alaaaa...tamoh la buat burger bagai!! isk! tak sampai ati laaaaaa....arnab tu comei tuuuuuuuuuuuuuuuu

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP