Thursday, April 7, 2011

Ko ado???


Kalo koang terjah mana2 blog seorang PA, mungkin rata2 akan bercerita tentang Bulan/Minggu Setiausaha, kan??

Untuk yang tak tahu, bulan April adalah bulan meraikan semua Setiausaha2 di seluruh dunia hoccay!!! Jawatan2 lain ada ke meraikan bulan untuk mereka? Manager? Lawyer? Doctor? Ado? Nan hado kan? Hahahaha.. *gelak super riak*

Macam tahun2 lepas, tetiap tahun aku mesti mintak kat bos untuk gi course Secretary anjuran pihak luar.  Seronok weih gi course luar nih. Bukan macam course2 lain yang serious semacam jek. Course secretary nih lebih kepada refresh balik otak yang dah mula nak tepu.  Disamping tu, dapat jumpa dan berkongsi pengalaman dengan PA2 dari seluruh negara.

Tapi yang paling besh, awal2 join course nih, dah dapat door gift.  Setiap penganjur akan bagi beberapa variasi doorgift untuk kita pilih.  As for me, aku pernah amek hp Nokia, jam tangan Esprit dan satu lagi (lupo dah nama brand jam tu sebab dah ilang). Ngeh ngeh ngeh....

Menarik kan?  Koang pernah ke gi course2 yang dapat doorgift cenggini?? *soklan riak lagik, astaghfirullah*

Eh, mukan doorgift jek taw.  Dah ujung2 course nanti, dapat adiah cabutan bertuah pulak.  Aku pernah dapat mini air terjun, pen parker dan beg. Giler kentang besh tak hengat! Ho ho ho!!!

Dah 3 tahun berturut2 aku gi course dari penganjur yang sama, PKR Successful (M) Sdn Bhd, tapi this year, saja nak berubah angin, nak try penganjur dari MRS Management pulak.

Eh, koang jangan ingat aku gi course nih semata2 nak hadap doorgift bagai. No no no...Tamoh pikir centu tamoh tamoh!!! *sambey guyang jari telunjuk*

Seblom aku nak submit application untuk gi course nih, aku semak dulu sapo Speaker eh, apo topik eh. Pehtu aku kena isi form Individual Development Plan (IDP) dan bitaw kat bos, kenapa aku nak join course nih, apa benefit dan evidence yang aku akan perolehi selepas join course nih taw!

Bukan itu sahaja, lepas balik dari course, aku kena kongsi ilmu yang aku peroleh tu dengan opismet2 aku. Koang ingat senang2 jek ke boss nak approve? No no no!!!

Alhamdulillah, setakat ni, sumer course2 yang aku hadiri, mana2 amalan yang bagus, aku praktikkan.  Dan sedikit sebanyak ilmu yang aku ada tu, aku salurkan juga kat adik2 di Politeknik Port Dickson tempohari.

Kiranya, berbaloi2 la opis aku anto aku gi course luar kan? Bayar beribu-riban, dan hasilnya, terbaik wook!!! *ngucap Tipah, jgn riak boleh tak?*

Course2 lain yang dah dapat greenlite dari boss untuk aku attend this year antaranya course "Emotional Intelligence" dan "Mind Mapping and Mindjet Training".  Errr....Dedua course melibatkan otak dan jiwa nih!!!  Ada masalah dalaman kah? Hahahaha....

6 orang dah bebel:

AdanyaKauUntukku 7/4/11  

tipah..ila rasa ada hari boss gak..in may kan

tipahvogue 7/4/11  

hoh?!?!? hari bos??? awat tipah tatawu pon?? dah lama ke ada ari bos nih beb? hahahaha...sian bos!!!

dekboy 8/4/11  

dapat henpon..yeeeahhh leh bagi akak henpon kau skrg...wakakakaa!!!


eh eh eh eh

tipahvogue 8/4/11  

eh eh, saya pon beli henpon kat akak dulu kannnnnnnnnnnnnnnnnnnn? hahahaha

dekboy 8/4/11  

takmo henpon yg tu..nak henpon yang ado gps...leh jenjalan...tak sosek..hahaha

tipahvogue 8/4/11  

hahahaha...henpon tu henpon kecayangan...mana lehhhhhhhhhhhhhhhhh

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP