Friday, April 8, 2011

Mencari HALAL itu FARDHU

Wah wah wah! Tajuk macam gud2 jek kan? Sebagai orang Islam, kita memang wajib makan benda2 yang halal2 jek. Dan pastikan jugak sumber duit yang diperolehi untuk membeli makanan pon halal jugak yek! Sebab tu semua bakal menjadi darah daging kita gak nanti.

Tetiba tingat kawan aku soang tu, dia cakap duit hasil Nuffnang dia, dia nak beli karpet, untuk dipijak2 jek! Bagus jugak kan? Ye la, mana la nak taw, kot2 sepanjang dok menulis blog, ada termengata, termengumpat orang, hits tinggi, duit mencanak2 masuk, berkat ke pun duit yang kita dapat tu?

Ish!! Tak berani la nak komen! Tu sumer keje Tuhan! Selagi boleh elak dari mengata orang thru blog (yang boleh menghasilkan sumber pendapatan yang kita tak taw halal haramnya), lebih baik la kita elakkan, ye dak???

Mengata verbally yang tak dapat duit takpe ke? Hahahaha... Itu lu sendiri mo ingat!!! Eh, lari topik sudahhhhhh....Back to da story!

Nampak yummy tak???  Red velvet cake dari Ayu.  Dah banyak ari jugek aku tengok posting kat FB dia pasal kek nih. Nampak yummy jek!! Tetambah stroberi tu, sangat mengiurkan hoccay!!!

Tadi tengahari saja gatai2 tanya, tadek ke jual dalam kuantiti yang sikit, aku nak torai!! Tup2 rejeki aku kan, rupanya dia ada buat lebih, terus dia offer jual kat aku!!! Alhamdullillah.....Setakat aku menaip entry nih, aku belum makan pon lagik. Tapi daripada komen2 yang aku baca di FB, feedback yang diterima sangat memberangsangkan!! Ahaksss...Tak sabarnye nak makan!!!!

Agak2 kenai tak sapo tu? Buat2 tak kenai la yek?!?! Minah tu mang gitu skang ni kalo nak bergambo. Pasan ala2 artis glamor yang diburu paparazzi gitu, manjang nak tutup muko! Nyampes ahkak taw!! Hahahaha....

Ekceli tengahari tadi, aku serbu ke KL Convention Centre sempena MIHAS. Mak minah di atas tu kena jaga booth kampeni kitoang.  Dia soh aku gi 'praktikal'. Over!! Tak koser mak nyah!!! Hik hik hik....

Muka memasing teruja! Hahaha...Time nak bergambo nih, sempat la pomot blog kitoang kat adik2 nih, boleh?? Nih sumer keje makcik di atas tu!  Laju jek dia soh adik2 nih klik Nuffnang dia! Hahahaha.. Lawak dowh!!!

Kepada adik2 berdua yang dalam gambo nih, toche la yek sebab sudi melayan kitoang yg terhapa tadik nih!! Ngeee....

Eh korang, esok last day taw MIHAS diadakan.  Jom pakat ramai2 serbu!! Dijamin giler besh la. Ni pestaim aku pi, sangat2 teruja hoccay!! Sebab dapat cuba sumer sample2 makanan yang ado! Sedap2 plak tu weih!!! Giler kenyang dibuatnya! Hahahaha...


Eh, bukan makanan dari dalam negara jek yang dijual, makanan dari obersis pong ada taw.  Makanan dari negara timur tengah, makanan jopun dan memacam lagi la.
Salah satu makanan yang menarik perhatian aku, hot dog dari Jepun perisa otak2 yang tak perlu dimasak dan boleh dimakan terus begitu sahaja.  Sedap wook!!!


Rasa cam nak pi terjah lagik jek bisuk nih, tapi agenda untuk esok dah penuh laaa.. Cane ek? Huhuhuhu....

10 orang dah bebel:

sindiketsulit 8/4/11  

uiii lajunyer hapdet.
nak kejarr hiyahh hiyahh!!

nak curi gambar jugak
hiyahhh hiyahhh!!!
*itu bunyi sound efek berlari yer, bukan poco-poco.

EraNaZeErA.. 8/4/11  

kalau beli sopa bleh dak? kira oklah gak kan..sbb dok hinjak2..kentuk2 kat sopa tu..hehe..

tp betui gak kan.. kalau termengumpat terkutuk dalam terPROTECTED entry lagi lah.. pastu terAJAK kekawan plak.. lagi lagilah... hanya ALLAH sahaja yg tahu... apa yg ter ter itu dpt... huishhhh....

tipahvogue 8/4/11  

wos, petang tadi ujan, malas nak redah jem, makanya, aku apdet la blog laju2!! sila la curi gambo kalo tak malu! muakakakakaka....

angah, hahahaha....biarlah ngah. tu sumer keje Tuhan, kita takyah amek alih keje2 Tuhan...hidup kena diteruskan, ye dak??? eh, kalo hang nak beli sofa baru, sofa yg lama tu bagi kat aku boleh? mueskeskeskes

EraNaZeErA.. 8/4/11  

ya ya betul.. aku pun tak sempurna.. masih byk yg perlu ditobatkan..hehe..

ceh smpt lagi tu.. tp kalau aku nak beli pun.. aku pastikan sofa lama aku nih.. hancur lunyai... hehe.....

tipahvogue 8/4/11  

tak baek centu ngah....org cakap, lebey baik sedeqah barang yg kita sayang...barang yg masih elok...baru la dapat pahala berganda2.....hang nak pahala dakkkkkkkkkkkkkkkk????

sindiketsulit 8/4/11  

entahnyer si era nih.
kalo dah lunyai buat apa nak di let go?

dah lunyai bakor je ler.

eh pah, aku ada mop baru lagi tak pakai.
kalau aku nak let go hang nak?

perghhh.. menjak-menjak jadi blogger balik nih.. nak-me-let-go ajer kerojernyer.

tipahvogue 10/4/11  

wos, kalo hang niat ikhlas nak let go mop hang kt aku, apa salahnya! hahahaha..jangan niat nak menunjuk2 udah la yek!!! tamoh2...tak baek!!! Tuhan marah!!

. 11/4/11  

hoho kak.. thanks la cz sudi letak gmbr sy kt ur blog.. (comel jgk aku ni.. )

tipahvogue 11/4/11  

sesama kaseh!! sudi gak awak jengah blog akak eh? toche2...hehehehe

nur aimi mokhtar 11/4/11  

:)

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP