Wednesday, April 6, 2011

Senyum - Tak perlu kata apa-apa

Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit
Giler ganeh muko smiley nih kan??? Daripada nak senyum comei2, terus terkeluntat dibueknyo! Muakakaka...

Mendalam btoi lirik lagu di ateh tu kan?  I like!! *sambey tekan button kat FB lelaju*

Senyum mukan satu menda yang susah! Tak perlu guna wang ringgit pon untuk senyum!  Malah bila tersenyum, muka leh jadi awet muda, tak gitu???  Jom senyum!!!!!

Eh, ekceli aku nak citer pasal hal lain.  Suka lari topik jek kan? Haih!!!

Tu ari, masa interbiu (pehal asek citer pasal interbiu jek nih???), asek la dok bergelak ketawa jek dengan para interviewer yang ada.  Giler santai aku rasa.  Tak stress langsung!!!

Sampai salah soang interviewer tu cakap, "Saya tengok awak nih jenis happy go lucky ek, senyum jek kan?"

Laju-laju aku jawab, "Takkan nak masam2, nak menangis pulak kan? Saya bukan spisis macam tu."

Dah abeh interbiu, time nak kuar, tetiba ada soang interviewer lagi cakap, "You candidate paling happy la ini hari!"

Aku toleh ke belakang, dan sedekahkan senyuman terakhir kat dewang semua! Hahahaha... Ngengada!!!

Aku rasa, setiap kali aku pi interbiu, mesti rasa hepi2, tak stress2 pon.  Mungkin sebab reflek daripada muka aku yang otometik suka tersenyum nih, buatkan para interviewer pon ikut jugak tersenyum.  Bagus gak tu kan???  Hik hik hik....*up diri nampakkkkkkkkk???*

Lagi satu mende yang aku suka buat bila sampai kat memana tol Tunai, time nak ulur duit or nak amek kad, aku mesti bagi salam.  Pekerja tol yang dok masam mencuka penat dok hulur tangan sepanjang masa, otometik tersenyum dan jawab salam bila dengar aku bagi salam. 

Terpancar keriangan di wajah mereka.  Best!! Seronok bila tengok orang balas senyuman kita.  Mesti dewang pon rasa released gak tension asek keje kena hulur tangan jek kan???

Cer koang terai bagi salam tiap kali lalu kat tol Tunai!! Tengok reaksi dewang. 

Cer terai! Cer terai!

3 orang dah bebel:

EraNaZeErA.. 6/4/11  

uishhh.. ngeri plak nengok senyuman di atas.. hehee

sindiketsulit 7/4/11  

taknak!
aku nak try bagi salam jerit kuat-kuat bila lalu kat laluan Smart Tag biar sampai keter kat lane sebelah dgr .

bukan takat org senyum tapi mungkin akan mengundang hilai tawa sambil di susuli dgn kata-kata.

"gila ini olang"

takpe la. janji mereka hepi. dari tengok muka masam mcm nak tertelan henfon kan?

tipahvogue 7/4/11  

angah, tu blom cukup ngeri ngah!!! ada yang lagi ngeri dari tu! ahaksss...

wos, sebenaqnya hang nak bitaw yg hang pakai smart tag, aku nih pakai cash ja kan?? huh!!! *motip emo tetiba?* tapi, lepas ke anak tekak nak telan henfon? hahaha...aku cabar ko jerit2 gitu!! ko tak jerit, siap!!!!

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP