Tuesday, April 5, 2011

Tegang pewot laaa.....


Teruja btoi bila tengok Bro Ashri dah kurus skang nih.  Pewot nipis arh!! Kurus bebenor! Hahahaha...

Tu ari tanya tips  Bro, diantaranya: -

  1. Seminggu 3 kali mesti turun ke gym, jalan or lari atas treadmill
  2. Makan nasi satu senduk jek, kunyah pelan2.
  3. Menu mesti la banyakkan sayur dan buah, kurangkan nasi dan makanan berminyak
  4. Tetiap ari kena buat sit up, 100 kali sehari
 Mende2 nih pon slalu gak aku baca dalam majalah Wanita, ruangan Kesihatan tu.  Nampak macam senang jek nak amalkan, kan??  Tapi bila dah nama pon malas, benda yang senang pon jadi susah! Isk!!!!

Disebabkan no. 1 - 3 tu macam tak leh nak follow secara disiplin (dasar kuat melantak hoccay dan malas gi gym), jadinya aku cuba tips no. 4.

Semalam, masa lepak2 tengok tv, aku buat sit up 30 kali.  Seblom nak tido, aku hentam buat sit up 70 kali.  Berpeluh2 hoccay!! Hampir2 nak semput jugak la. Haih!!!  Disebabkan penat, terus payah nak tido dah.  Padan muka aku.

Ni ari, aku suffer sebab pewot aku tegang. Hahahaha.. Saket btoi dowh!!! Tekan dengan jari kat pewot pon dah rasa macam nak meraung. Over kan?  Muakakakaka....

Tapi takpe, demi nak kurus punya pasal, ari nih dan ari2 berikutnya, aku akan cuba jugak buat sit up 100 kali sehari. 

Itu misi aku.  Misi terbaru!! Tipah boleh!!!!

3 orang dah bebel:

sindiketsulit 6/4/11  

wos pun boleyy!
*jerit pelan-pelan tepi tinga hang*

tipahvogue 6/4/11  

hahahaha...jgn nak jerit jek!! sila buat!

wossssssssssssss, aku cabar kooooooooooooooo!!!!!

dugongsenyum 10/5/11  

nk sit up, kena warm-up & regangan dulu keluarkan peluh barulah otot2 tak 'terkejut' hehe

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP