Wednesday, April 13, 2011

Tuhan mendengar kata hatiku! Howyeah!

Dari minggu lepas lagi, aku dengar orang dok kecoh2 pasal beli saham Bank Rakyat!!! Puan Wos pon dok kecoh2 gak staff kat department dia ramai gi beli saham tu.  Bila aku ajak beliau untuk turut serta membeli saham tersebut, beliau hanya tertunduk malu!!! Hancur luluh hatiku ini. Uhukss...

Tup tup pagi tadik, Shima roger aku, ajak pi Bank Rakyat! Wah!!! Bagai orang mengantok disorongkan bantal gitu, eh, macam tak kena lak perumpamaan nih.... Errr... Macam lembu dicucuk hidung jek (haaa..baru kena) laju jek aku cakap nak hekot!!!  Eksaited hoccay! 

Punya teruja nak beli saham, nak kuarkan duit dari mesin ATM, gi tertekan kat mesin deposit wang tunai!! Patot la kad atm asek kena rejek! Nebes mak hoccay!!! Mak malu nokssssssssss!! Huwaaaaaaaaaaaaaaa.....

Dan akhirnya, yeay!!!!!  Aku sudah memiliki saham Bank Rakyat!!! YahoooOOOoooo!!!!

Mungkin ada diantara korang yang tatawu, apa yang besh sangat dengan saham Bank Rakyat nih kan??  Err... Ekceli, aku pon tatawu sangat! Bila mintak pamphlet kat konter tadi, dewang tak sediakan plak. 

Secara rambang yang aku leh kongsikan dengan koang, dividen Bank Rakyat untuk saham nih, last year dapat 15% uollss!!! Banyak tuuuuuuuuu!!!! Untung dowh!!!

Kalo koang terdesak nak pakai duit sangat2, koang leh bawak kuar duit saham koang nih enitaim hoccay! Tak yah nak tunggu sampai tempoh matang ke hape ke. Sangat fleksibel.


Saham nih bukan dijual setiap tahun taw!  3-4 tahun sekali baru dibuka untuk public.  Dan kita cuma boleh beli saham nih sebanyak RM500 sahaja seorang, tak leh lebih dan tak leh kurang. 

Bank Rakyat offer RM1 billion untuk dijual pada tahun nih.  So, apa tunggu lagi?? Bertindaklah sekarang, rebut peluang yang ada.  Harus diingat, orang sangat ramai nak beli saham nih, jadinya, aku suggest kat koang sumer, gi awal pagi untuk amek no. giliran, dan time lunch, insya Allah baru la turn korang baru sampai. Hahahaha...

Pa pe pon, aku nak ucap toche memanyak kat Shima sebab terdetik gak di ati beliau untuk ajak aku pi Bank Rakyat tadik.  Syukur! Syukur!!

Now, dah boleh feeling2 cam orang khayer2 (kan Tij kan?) sebab dah ada saham, dan juga dah melabur dalam Unit Trust (wink wink)!! Sumer tu untuk masa depan yang lebih cerah, gemilang dan terbilang. Wah gitu!!!

Untung sapa jadi laki mak noksss... *eh, tetiba plak* Hahahahaha... *gelak sambey tikam dada dengan lembing*

5 orang dah bebel:

Acik Erna 13/4/11  

tipah,..kalau dah ada dulu..boleh beli lagi ke..

sindiketsulit 13/4/11  

jangan tikam dada dgn lembing pah..
kita langgor jer.

wey!
aku la patut tertunduk maluw.
takde duit nak cekau!
hahaha!huwaahh!

tipahvogue 13/4/11  

alahai kak erna, saya kurang pasti la plak! tapi rasanya boleh beli kotttt...takkan tak leh kan? hehehehe

wos,tak abeh2 nak langgor jek kan??? keta power tak?? ada sticker? hahahaha.......

Tijah 13/4/11  

bengang kan? owang nak 50k...dia kasik 500 jer. huhuhu

tipahvogue 13/4/11  

erkkkkkkkkk....khayer btoi tu jah!!! aku tak mampu sampai 50k!!! hahahaha

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP