Wednesday, September 28, 2011

Boleh pon kannnnnnnnnnn????



Haaa.... Cenggini la caranya kalo nak letak gambo orang kalo tak mintak izin dulu ye kengkawan!!!  Jangan dok ingat semua orang suka bila muka terpampang kat blog seseorang. Lain orang, lain hati budinya! Please take note ye!!!!
Untuk hang,

Tahniah! Misi hang berjaya untuk bagi aku kuarkan entry berunsurkan amarah yang membara!!! Itu yang dinanti2kan, bukan? Kompem pasnih orang cop kat dahi aku nih, AKU KAKI GADO!! Ye la ye la.. Memang aku kaki gado!! Tapi aku gado dengan hang soang ja, tak gado dengan dia dia dan dia. Aku tak larat nak pi mintak maaf nanges2 kat semua orang!!! Dosa sendiri pon tak mampu nak delete! Huhuhuhu...
Untuk kengkawan yang lain, aku takde masalah dengan korang! Tak pernah ada pon!!! Dan aku pelik sebab korang leh tag team untuk ngumpatkan hal aku dengan si dia! Apa dosa aku kat korang ek?? Aku ada mengata korang jugak ke?? Kalau ada, meh buktikan, please!!! Senang aku nak mintak maaf dan sebut satu persatu dosa aku kat koang, kan?

Pastukan, kalo korang rasa dia dah benar2 berubah, cer usha tengok, lepas2 nih dia ada mengata aku lagi dak?  Kalau takde, itu satu pembaharuan yang boleh dibanggakan!!! Tapi kalo masih ada jek ketidak-puas hatian dia terhadap aku yang masih diumpat keji oleh beliau, maka ketahuilah wahai kawan2 semua, bahawasanya DIA TIDAK PERNAH AKAN BERUBAH!

Teruskan la dengan entry2 hadis2 ko tu!!! Hanya hang, aku dan Tuhan saja yang tahu apa yang hang buat kat aku selama ari nih dan apa yang telah terjadi hari ini!!!

Teruskanlah....Teruskanlah.....Lalalalala....

Eh kejap!

Mesti koang cakap, egonya aku sebab tak maafkan dia!!! Jahat sungguh la si Tipah nih kan??

Tapi pernah tak koang rasa apa yang aku rasa dengan apa yang dia dah buat kat aku selama ari nih?!?! Tak pernah bukan?  Yang bestnye, koang hanya dengar sebelah pihak, lepas tu korang terus jatuh hukum tuduh aku yang bukan2.  Aku pasrah hoccay!!!  Selama ari nih aku diam, duduk berteleku sesoang diri mengenang nasib diri, besar sangat ke dosa aku sampai kena pitenah bukan2 cenggitu sekali!! Sampaikan aku tak kawen lagi pon dipersoalkan, aku rajin MC pon dipersoalkan, dan aku dok puji batang idong aku mancung pon dipersoalkan.  Salah aku ke pon?? Ntah la... Sampai sudah aku tak dapat jawapan.  Sudahnya aku diam!

Bila aku diam, dah ada plak yang cakap aku ego!!! Orang dah mintak maaf pon, masih berlagak tanak maafkan orang. Yang sudah tu sudah la kununnya, tak yah la nak panjangkan cerita. Cakap memang la senang kan?  Sebab korang bukan berada kat tempat aku!!! Koang tak kena hina, pitenah, kena caci maki dalam blog bagai, boleh la kan?

Nak maafkan tu, memang boleh!! Ye la, macam dalam email dia, aku nih bukan taraf Nabi.  Sedangkan Nabi pon ampunkan umat, sapa la aku yang tak boleh nak maafkan dia, ye dak???  Tapi untuk melupakan apa yang dia dah buat kat aku selama ari nih, itu memang takkan boleh terjadi. 

Naper aku tak reply email hang?

Sebab macam aku cakap tadi, aku tak rasa aura keikhlasan hang tu sampai ke hati aku! Sebab tu aku HOLD dulu reply aku untuk hang.  Aku nak tengok sejauh mana hang benar2 ikhlas minta maaf dengan aku, sejauh mana hang betul2 nak berubah.  Dan sekarang, hang sendiri ada jawapan untuk semuanya, kan???

Bukan baru nih ja hang mintak maaf kan? Dulu pon dah pernah kan? Tapi tetap jugak aku 'kena bantai' dengan hang kan?? Bila sekali dah mintak maaf dan dimaafkan tapi masih juga tak berubah, macam mana lagi aku nak percaya permohonan maaf hang kali kedua nih???

Macam tadi, kalo btoi la hang dah berubah, hang boleh amek kesempatan bila aku tipon hang, hang terus mintak maaf kat aku, kan? Tapi sebaliknya plak berlaku, hang pulak yang melenting2 marah tak tentu hala, hempas tipon sebelom aku abeh cakap pon lagi.  Dimanakah keikhlasan yang hang agung2kan selama ari nih?? Mana???  Haih! Sungguh aku tak paham!!!

Kalau dari awal hang balas mesej aku kat fb, crop atau remove ja gambo aku tu, mungkin entry2 amarah aku nih takkan terjadi.  Permintaan aku kecik jek pon, itu pon susah hang nak buat!  Hang nak sampai aku tipon, pehtu mengamuk2 dalam blog, baru la nak buat sumer tu kan??  Conclusion, orang nampak aku jahat! Siannya aku!!! Adoi!!!  Sebab tu aku cakap, misi hang berjaya!!! Tipah yang selama ari nih dok dendiam, dah mengamok!! Tu la Tipah yang sebenarnya, kan??? Well done!!!

Huih, penat la! Dah la dah la!!

Pasnih aku tamoh dah up entry pasal hang!!! Buat cacat blog aku yang suci jek nih!!! Kalo hang nak meroyan kat blog ka, twitter ka, atau nak soh kengkawan hang tolong meroyan bagi pihak hang ka, ikut suka hati hang la.  Aku akan kembali mendiamkan diri dan jadi pemerhati saja.  Aku dah tua. Tak larat dah nak ajak gadoh.  Penat hoccay!!!

Orang cakap, biar berubah dalam diam tanpa disedari sesiapa, itu lebih afdal dan nampak keikhlasannya.  Daripada sibuk dok war2kan kat orang akan perubahan yang dilakukan, tapi aura keikhlasannya tu tak terpancar dari hati, tak berkat hoccay!!!  Kalo rajin (eh, memang rajin dah pon kan?) cer baca buku pasal Law of Attraction.  Gelombang positif/negatif yang ada pada diri seseorang, akan dapat dirasai oleh orang lain tanpa perlu ada 'kuasa magis' atau pakai bomoh pon!!!

Sekian!

*Nota:
Bak kata hang, kalo buat entry tak boh nama, tak semestinya entry nih ditujukan kat hang, btoi dak???  Mungkin boleh jadi entry nih untuk orang lain!! Cliche sangat kan??? Makanya, sila anggap jek entry ni bukan untuk hang (kot kalo hang tamoh amek pot dan tanak terima realiti yang hang takkan pernah berubah la pon kan) Kalo hang betoi2 nak berubah, tolong lah! Tolonglah baca dalam keadaan berlapang dada, mungkin hang akan temui satu titik tolak macam mana nak setelkan semua masalah yang melanda kita selama ari nih.

Sekian lagi skali.

1 orang dah bebel:

aza ni 28/9/11  

pah

tarik nafas...hembus

tarik
hembus
hembus
tarik

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP