Thursday, September 29, 2011

Mari AMINKAN secara berjemaah!!

"Ya Allah Ya Tuhanku, semoga kau bukakanlah hijab dimata mereka untuk melihat kebenaran dan semoga dia benar2 berada di landasan yang benar. Amin."


Dialog antara aku:

Aku: Tetiba je kuarkan entry doa, dah berhijrahkah?
Aku: Eh, aku kalu nak berhijrah, dendiam ja. Tamoh bising2, malula. Takut riak!
Aku: Owh, riak macam mana lak tu?
Aku: Takot la, dalam dok kata nak berhijrah tu, sibuk dok canang pakai kasut guess, tudung tie rack, nak solat pon nak tweet. Astaghfirullah. Tak baik taw riak gitu. Orang cakap, kalo nak beramal, jangan bising2.
Aku: Ok ok. Dah kalo gitu, ni mesti dah mengikut jejak langkah dia, kan? Taip entry berunsurkan Islamik.
Aku: Manadek!! Aku tulis doa tu dari hati kecil aku. Aku x kopipes dari aapa2 pon la. Ikhlas dari hati suci aku taw!!
Aku: Oit, ikhlas mana boleh diluahkan dengan kata2 la. Hanya Tuhan jek yang taw samada ko benar2 ikhlas ke idak!
Aku: Jadinya, ko perli dia la eh?
Aku: Lor, perli apanya pon? Cer tengok doa aku tu, macam perli ke? Eh, macam ada la sikit. Hiks
aku: Ko jangan Tipah, kang tak pepasal orang cakap ko gila lagi. Sian parents ko dpt anak mcm ko!
Aku: Oit! Mak bapak jangan main eh!!! Dewang tadek kena mengena pon dalam ini citer. Tapi kan, bukan aku dok gila ka skang ni, berdialog dengan diri sendiri. Gilakah aku???
Aku: Gila jugak la. Mengong tawwwww! Tak takot kena ambush ke?
Aku: Dak pon. Aku bukan buat salah pon. Motip kena ambush?? Ajak la ramai2 lagi tag team utk gado dgn aku. Fokus aku hanya untuk dia soang. Dia ja tak berani nak attack aku soang2, mesti ajak kengkawan hentam aku! Hahaha.
Aku: Bila nak setel ni?
Aku: Bila penyakit GILA aku hilang la. Hahahahaha.
Aku: Ye la, seronok jadi GILA rupanyakan? Jom GILA berjemaah!!!
Aku: Jom!!!

Nota: Seronok lak berdialog sendiri. Xyah dah susah2 ko nak tanya dan perlikan? FAQ gittew!!

2 orang dah bebel:

roserose*MrsYusof* 29/9/11  

tidak Tipahhh...jgnnnnnn !Jgn!! jgn menGila lagi..cukup la tu..hahahah

LediAgli 29/9/11  

ko nape ni tetipah??? meh cite meh

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP