Wednesday, October 5, 2011

Semakin tua semakin...


Ni ari adalaha besdei aku.

Ye, taw, koang tak tanya pon. Saja nak habaq gak!

Xde nak wish apa2 pon. Sebab setiap kali sambut besdei, mesti ada keterjadian yang x best akan berlaku.

Cuma, dikesempatan ini, aku ingin mengucapkan terima kasih yang tak terhingga buat bonda tersayang, Inson Awang, sebab sudi mengandungkan aku selama 9 bulan, menjaga aku siang malam, bersengkang mata bila aku sakit, dan x pernah putus walau sehari pon dia berdoa untuk kehidupan anak2nya!!

Terima kasih mak!!

Aemiey sayang mak, sangat2!!

Sepanjang hayat Aemiey selama ari ni, Aemiey taw, Aemiey dah banyak menyusahkan mak.

Aemiey saket, tapi Aemiey tak mintak pon untuk saket. Tuhan bagi Aemiey saket sebab mungkin nak uji kesabaran mak, dan nak uji Aemiey jugak. Terima kasih mak sebab tak pernah mengeluh walau sedikit pon sepanjang masa setiap kali Aemiey sakit. Sebab tu bila mak sakit, seboleh mungkin Aemiey nak berada disisi mak, nak jaga mak. Aemiey nak balas budi mak!!

Aemiey taw, Aemiey selalu buat mak susah hati tentang kehidupan yang sedang Aemiey lalui sekarang ni. Aemiey tak mintak untuk dilambatkan jodoh. Aemiey sentiasa berusaha, cuma mungkin takdir dan jodoh untuk Aemiey belum sampai. Mak jangan risau eh, Insya Allah, kalau diizikan Tuhan, dan kalau masih 'hidup' jodoh Aemiey di dunia nih, satu hari yang indah nanti, pasti Aemiey akan kahwin jugak. Mak jangan susah hati ek? Kita sama2 berdoa, ok?

Sebagai membalas jasa mak, Aemiey dah makbulkan impian mak. Aemiey pernah dengar, mak teringin nak tengok salah seorang anak mak pakai topi graduan, ambil ijazah di Universiti. Mak nak taw tak, Aemiey pernah hampir putus asa dan xnak sambung belajar dah pun. Tapi bila teringat impian mak, Aemiey kuatkan semangat untuk habiskan juga sisa2 pembelajaran Aemiey. Dan alhamdulillah, impian mak dapat Aemiey laksanakan pada tahun ni. Kehadiran mak abah pada hari tu, sangat2 bermakna buat Aemiey!! Rasa nak nanges jek time tu, tapi Aemiey malu!! Dah besar2 nak feeling2 manja nanges peluk2 mak. Ish!! Tapi memang Aemiey teringin nak peluk mak time tu. Nak sangat2!!! Tapi malu!! Alaaaa... Kan best kalau boleh diputarkan waktu kembali, kan? Hurmmmm...

Mak taw tak, Aemiey beli kereta tu semata2 sebab xnak mak susah hati dok tengok Aemiey merempit tiap2 ari gi keje. Aemiey juga sanggup ikat perut beli keta tu sebab senang nak bawak mak abah jenjalan bila datang ke KL. Aemiey nak mak abah selesa. Kalau boleh, tiap2 ujung minggu Aemiey nak balik kampung jenguk mak abah, tapi kekangan masa dan kewangan yang tak berapa mengizinkan la. Maafkan Aemiey ye mak!! Insya Allah, kalau ada rejeki terlebih jek, Aemiey tetap akan balik kampung jugak.

Tadi masa Aemiey tipon mak, mintak mak doakan kesejahteraan untuk Aemiey, Aemiey rasa sebak sangat!! Nak nanges, tapi malu!! Ye, anak mak soang ni kan berjiwa sensitif. Sikit2 nak nanges. Tak macho btoi kan? Hehehe. Terima kasih ye mak sebab sudi doakan untuk Aemiey. Sayu jek dengar sora mak dari kejauhan!! Rasa macam nak terbang balik peluk mak malam ni jugak2!! Nak habiskan sisa2 akhir hari lahir Aemiey hari ni dengan mak. Nak tido bawah tiak mak la, boleh? Ngee...

Mak, rasanya Aemiey dah terlampau banyak membebel nih. Nak cakap depan2, malu!! Huhuhu. Banyak sebenarnya yang Aemiey nak luahkan, nak kongsi perasaan Aemiey dengan mak. Tapi Aemiey dah tak sanggup nak bebankan lagi hidup mak dengan kisah2 sadis yang tak berkesudahan. Xpe2, kali ni biar Aemiey pendam ja apa yang Aemiey rasa selagi Aemiey terdaya. Aemiey dah semakin kuat taw mak!! Aemiey sedang berusaha untuk jadi kuat!! Semua ni hasil berkat doa mak. Terima kasih ye mak!!

Nanti bila ada masa, Aemiey coret2 lagi luahan hati Aemiey untuk mak ya! Mana la nak taw, jodoh, maut, semua di tangan Tuhan. Kalau Aemiey pergi dulu, Aemiey harap mak dapat baca luahan hati Aemiey, yang tak pernah Aemiey luahkan secara verbal kat mak. Tapi Aemiey harap Tuhan panjangkan umur Aemiey, untuk Aemiey jaga mak, balas balik budi dan jasa mak.

Mak, Aemiey minta maaf ye mak!! Halalkan semuanya!! Aemiey berbangga ada mak yang sangat2 Aemiey sayang, dan mak pon sayangkan Aemiey kan? Toche ye mak!! Aemiey nak rehat jap. Dari semalam Aemiey tak cukup tidur, kepala berserabut. Tap tadi bila dengar suara mak, terus hati rasa tenang. Aemiey harap Aemiey dapat tidur lena malam ni. Nak tidur mimpi mak!!

Selamat malam mak!!!
Published with Blogger-droid v1.7.4

7 orang dah bebel:

roserose 5/10/11  

sedey sungguh eden baco entry mu hari ni..Happy birthday my lovely sister yg manja sungguh!

Jiejah @ Iza 6/10/11  

hepi belated besday ;-)

AMIRZA 6/10/11  

sadisnya, smg amy terus tabah ya...

AZANI 6/10/11  

salam ulang tahun aimey

semoga anda cepat jumpa jodoh, yang terbaik...nak pakcik rekemenkan tak?

tipahvogue 6/10/11  

Kak ros, jgn la sedey2! Hehehe. Toche akakku!!!

Jiejah, tocheeeeee....

Amirza, thanks ya!!! Heheehe

Uncle, nak rekemen? Errr... Xpe2! Saya nak berehat laaa. Toche yek!!

hajarus 7/10/11  

sedih nyer hjr bc n3 akak ni... xmo la sesedih di hari lahir akak ni...

ape2 pun hepy belated besday akak cantik... :D

cik gObu 7/10/11  

sobbb sobb sobbb
akak ku yg cantik
touching nyer baca
sampai nangis ok
nasib baik duk baca sorg2 xde org nmpk kita nangis

sy doakan akak akan bertemu jodoh
dengan insan yg selayaknya bergelar suami
jangan sesekali pernah berputus asa dalam mencari
cinta dan keredhaan ilahi

setiap yg berlaku
pasti ada hikmah yg tersembunyi

About This Blog

Follow by Email

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP