Friday, April 29, 2011

Koleksi yang ke 4! WeeehooooOOO!!!

27 dan 28 April yang lepas, aku telah berpeluang untuk pergi ke kursus Secretary Symposia National Conference 2011 di Seri Pacific Hotel, Kuala Lumpur.  Setelah 11 tahun lebih aku berkecimpung dalam dunia seksiteri nih, baru la tu ari aku dapat taw, rupanya2 tarikh rasmi untuk menyambut Hari Setiausaha sebenarnya ialah pada 27 April setiap tahun! Isk!! Cane aku leh tak taw eh seblom2 nih?!?!? *muka blur*


Macam dalam entry aku yang kat SINI, tahun ni aku pilih doorgift handphone Blueberry 1100 keluaran CSL.  Masa aku gugel gambo blueberry nih, nampak cam besh, beso! Skali bila dapat, alahai, kecit cinonet jek ghopernye keypad eh! Adoiyai!!! Jari-jemari ahkak beso2 hoccay! Tak sesuaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... Tapi takpo la, dah nama pon rejeki (walopon dalam ati, nyesal tak pilih jam J.Bovier! Huh!).

Skang nih, koleksi handphone aku dah bertambah dowh. Nokia E75, Nokia X2, Sony Ericsson Aino U10i dan skang, Blueberry pulek! Hiksss... Eh, koang jangan tatawu, sumer hp2 tu, aku aktif usung ke hulu ke hilir taw! Sumer ada simkad! Wakakakaka... Gila kan? Walhal bukannya ada ramai kawan pong! Saja sonok pakai hp bebanyak! Hiksss...

Dipendekkan ceritera, hari pertama berkursus, memang besh la!!! Dapat pulak duduk semeja dengan kakak2 Secretary yang happening giler!  I suko uollsss, menambahkan ramai lagi kenalan dalam bidang yang sama nih, berkongsi pengalaman suka duka. Mana la nak taw, satu hari kot nak mintak tolong pa pe, boleh cari dewang gak!

Sebelah aku tu, Kak Suzana, keje kat CIMB. Bos dia sangat pemurah katanya!! Tiap kali raya Cino atau raya Melayu, kompem dapat duit raya. Huhuhuhu.. *jelesnya!*

Yang tetengah tu plak, Kak Siti Ruhana, keje kat Unitar!  Skang tengah dok further study dalam 2nd Degree plak! Beshnyaaaaaaaa... Tak lama lagi dah nak abeh, nak sambung Master lak! Huih.... *nih lagik jeles nih!*

Seblah Kak Siti, Kak Ruzita dari salah sebuah kampeni oil & gas.  Nampak senyum lebar beliau kan, tapi sapa sangka, dia baru kehilangan suaminya 5 bulan yang lepas akibat saket jantung! Adoi!!! Aku sangat2 kagum la! Serious!!!  Dia banyak motivatekan aku jugak!  Nak jadikan dia idola la....Huhuhuhu...Yang bertambah kagumnya, dia bukak part time kampeni, Princess D'Hari Wedding & Bridal Collection.  Dia terer bab2 mekap uollsss!! Huwaaaaaaaaaaaaaa... *jeles tahap terajang dinding nih!*

Tapi kan...err...tapi kan....Akak yang paling ujung tu, aku lupa nama laaa! *ko kenapa Tipah, nak kena lempang?!?! Baru 2 ari bermesra2, nama pon boleh lupa?!? huh!!!*  Serious weih, tak leh nak ingat langsung namo eh!! Sowi banget ye kak!! *kot kalo akak baca blog saya la....*  Yang aku taw, akak nih datang dari JB sana.  Besh kan, boleh gi course luar dari kawasan! Isk!!!

Eh, dah panjang rupanya aku bebel, esok lusa plak la aku apdet sambungan kisah kursus aku tu ari! Giler besh weih!!! Ada kenangan terindah yang tak mungkin aku lupakan laa...Ahakssssssss...

*sambey berlalu pergi dengan senyum simpul tak lekang dibibir*

3 orang dah bebel:

Acik Erna 30/4/11  

mak aii..tipah..4 enpon..akak satu pun tercicir..kalo 4..tak cukup tangan le..mau penuh henbeg ngan enpon..he he..

imanamani 30/4/11  

lawa awak dengan pakaian itu...i like...

tipahvogue 30/4/11  

kak erna, handbag pon jadi berat gegara dok usung bebanyak hp tu la pong!!! hahahaha...tapi besh!!

imanamani, alahai...baju murah jek tu... ekekeke...neway, tq so much ya!!!

About This Blog

Komen terkini

Get widget here

  © Blogger template 'Tranquility' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP